• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Wästgötafinans, kreditupplysning är Bisnode.

  • Nystartslån
  • Lån utan UC
M

Mummht1

Gäst
Poäng: 0
Detta va ju intressant .

Vad sökte du på från början och vilken andledning uppgav du ? Men framförallt vad sa du till dom när du ringde upp ?
Kan du se via minupplysning.se när ditt betyg uppdaterades senast ? Står under händelse .
Uppdaterad bisnode ca två veckor innan jag sökte och ändå så stor skillnad på betyg i upplysningen. Ser ut som det uppdateras var tredje månad om man ser tillbaka 1,5 år i tiden. Antal frågor är absolut förödande för betyget kan jag konstatera :(
Frågade om de kunde ge ett lägre erbjudande (sökte 140.000) bara och de kollade under dagen och återkom senare med ovan bud. Väldigt trevliga på telefon.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 425
Mottagna reaktioner
13 486
Poäng
8 917
Hur många frågor hade du hos Bisnode när du beviljades på wästgöta?
 

Gtuik

Kunnig medlem
Poäng: 197
Blev medlem
27 Februari 2017
Meddelanden
232
Mottagna reaktioner
62
Poäng
197

När va den senaste upplysningen tagen på dig ? Mitt betyg uppdaterades till en 6:a för 3 månader sen men inte denna månaden annars håller jag med om 3 månadsintervall .
Vad gav du för andledning ?

Känns som att dom går på betyg och inkomst bara då varken underskott eller överskott syns på upplysningarna . Ja och andra lämnade uppgifter naturligtvis .
 
M

Mummht1

Gäst
Poäng: 0
När va den senaste upplysningen tagen på dig ? Mitt betyg uppdaterades till en 6:a för 3 månader sen men inte denna månaden annars håller jag med om 3 månadsintervall .
Vad gav du för andledning ?

Känns som att dom går på betyg och inkomst bara då varken underskott eller överskott syns på upplysningarna . Ja och andra lämnade uppgifter naturligtvis .
Senaste upplysningen 19/6 innan wästgöta 3/10. och betyget uppdaterades 13/9 . Alltid den 13:e var tredje månad för mig ser jag
 

IHope

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 587
Blev medlem
18 Oktober 2017
Meddelanden
1 783
Mottagna reaktioner
415
Poäng
587
När va den senaste upplysningen tagen på dig ? Mitt betyg uppdaterades till en 6:a för 3 månader sen men inte denna månaden annars håller jag med om 3 månadsintervall .
Vad gav du för andledning ?

Känns som att dom går på betyg och inkomst bara då varken underskott eller överskott syns på upplysningarna . Ja och andra lämnade uppgifter naturligtvis .
Mitt betyg har inte ändrats sen i April. Stod 4 sen dess. Men kanske för att jag har gjort 3 ff i april och 3 ff i Juni.
1 ff försvinner nu i December
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 425
Mottagna reaktioner
13 486
Poäng
8 917
Jag kommer söka hos Wästgöta, utan tvekan. Det jag dock inte vet är när fasiken jag ska söka. Ska man liksom upp i 9-10 i betyg och max 5 förfrågningar eller ska man våga chansa på 7-8?
 
M

Mummht1

Gäst
Poäng: 0
Jag kommer söka hos Wästgöta, utan tvekan. Det jag dock inte vet är när fasiken jag ska söka. Ska man liksom upp i 9-10 i betyg och max 5 förfrågningar eller ska man våga chansa på 7-8?
Om nu betyget sänks två snäpp på kopian till dem skulle jag absolut vänta så länge det går. Beror ju så klart på hur mycket du vill låna också. Högt betyg högre beviljat lån tror jag
Jag läser på forumet mycket och får stöd och råd. Du Terry och många andra här är fantastiska
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp